חפש בבלוג זה

יום חמישי, 19 בספטמבר 2013

הרב-מנוע עולה בדרגה




 סדרת תמונת הידע המידעני , 16 למאי 2014

מידענים העוסקים בחיפוש ובאיסוף מידע אינם מסתפקים עוד במנוע חיפוש אחד כמו גוגל, אלא מחפשים במקביל בכמה מנועי חיפוש. הסיבה לכך היא שאין בהכרח חפיפה בין תוצאות החיפוש של מנועי החיפוש השונים, ולעתים מוצאים דווקא במנוע החיפוש השני את הממצאים במקום בולט יותר.


                                                                            ממצאי מחקרים בנושא
                                 המחקרים הראו שגוגל מכסה בין 25%-35% ממרחב האינטרנט, ומנועי המטה ( רב-מנוע)  בין 30%-38%.
                                   מקור וקרדיט : ד"ר קרין נהון

קצת רקע על סוג מנועי החיפוש מסוג Meta-search engines

 רב מנוע. מכונה גם "מנוע-על". (Meta search). מנוע לחיפוש מידע ברשת, אשר אין לו בסיס נתונים משל עצמו, אלא הוא מריץ את השאילתה במאגרי נתונים של מספר מנועי חיפוש אחרים במקביל ומקבל מהם את ההפניות המתאימות למילות החיפוש.

 מנוע-על מצרף את כל דפי התוצאות שקיבל לדף תוצאות אחד.

יתרון: חיפוש במקביל במספר מאגרי נתונים עשוי להוביל למציאת מידע רב יותר).  כלי חיפוש מסוג רב-מנוע מאפשרים באמצעות ממשק אחד להזין פעם אחת את מילות המפתח, אשר נשלחות באופן סימולטאני למספר מנועי חיפוש מוכרים. 


הזיק  החדש של  Zeekly

לאחרונה נראה כי יש התעניינות מחודשת לפיתוח מנועי חיפוש מסוג  META-SEARCH ENGINES  ואחד הפיתוחים המעניינים החדשים הוא  Zeekly


Zeekly הוא רב-מנוע חדש וחדשני באינטרנט, מחפש בו-זמנית ומלקט ממצאים מכמה וכמה אוספים וערוצים באינטרנט.

Zeekly , מדובר על חברת סטראט-אפ חדשנית בפלורידה  אשר נראה כי משקיעה רבות בפיתוח הרב-מנוע היעיל הזה. 

 יתרון ראשוניניתן להגביל ולסנן את הממצאים רק למדינה מסוימת בעולם . 


המלצות : התחלנו להשתמש בו על מנת להעמיק את איסוף המידע אצלנו. נראה יעיל , אך נקווה שיתמידו לשמור על יציבות ( היו  לא מעט מנועי חיפוש מסוג  Meta search , אך הם נעלמו במשך השנים).
תגובת חברת הסטראט-אפ

הערכה חוזרת של הרב-מנוע , אפריל 2014 , מאד לא יציב , במקרים רבים לא מתקבלים ממצאים . למרות ההבטחות הרבות הפסקנו להשתמש בו.


 
Dogpile רב -מנוע ותיק שפותח בשנת 1996 

, Dogpile הותיק והיציב, תומך בשימוש באופרטורים בוליאניים ומניח קיום) and וגם), גם אם ישנם מנועי חיפוש שאינם מושפעים מהאופרטור. ניתן להשתמש גם במירכאות ובסוגריים לביטויים ולקבוצות מילים מדויקות. המנוע יוצר אשכול קטגוריות רלוונטיות הנוצרות on the fly

יחסית להרבה מנועי חיפוש מסוג Meta-serarch  שנעלמו במשך השנים האחרונות רב-המנוע DOGPILE   שומר על יציבותו וחוסנו ומערכת האיסוף שלו תמיד יעילה.

גישה מעניינת לתצוגת ממצאי החיפוש: הפיתוח החדשני של Qwant

עוד מנוע חיפוש מעניין וידידותי הוא .qwant המציג את ממצאי החיפוש עפ"י התפלגות מתודית של סוגי מידע  בחלוקה של כמה טורי מידע מקבילים בו-זמנית . תצורה מאד מרשימה , אך לא תמיד האיסוף שלהם שיטתי . בכל מקרה , הפוטנציאל העתידי כאן הוא משמעותי .

Qwant: interesting new search engine

Qwant was launched in January 2013 having been in development for a couple of years. It's an interesting engine, because it really tries very hard to do a whole range of different things. It says of itself  "QWANT offers the first web and social service, where you can dynamically use the power of your own brain to refine search in classic Web, Live, Social, Media and Shopping verticals so as to reach exactly the information and the people you are looking for, those that answer your exact query of the moment." What this means in practice is that you run a search and get 6 datasets to play with. It looks a little like this:

מנוע חיפוש  נוסף מסוג Meta-serarch  הוא Ixquick . מדובר על רב-מנוע ותיק ויעיל אך טווח האיסוף שלו  משתנה מתקופה לתקופה, ולא תמיד ניתן לסמוך עליו.
 
רב-המנוע "האמא הגדולה" 



הערכה חוזרת של הרב-מנוע , אפריל 2014 : נראה כי "האמא הגדולה" התעייפה , הרב-מנוע נעשב איטי ומסורבל , ללא כל יתרונות .

כתובת





                        רב-מנוע היודע לארגן את הממצאים עפ"י נושאים/תיקיות
                       המלצת המידען הבריטי פיל בראדלי : carrot2

http://search.carrot2.org/stable/search                       





יכולות הדלייה של Info.com

Info.com - Displays results from 14 search engines


 עדכון מה16 למאי 2014 
                

   finderoo  רב-מנוע עם יכולת סינון

....ואחרון אחרון חביב הוא  MyAllSearch, יעיל , פשוט וידידותי וניתן בקלות למקד כל פעם את נושאי החיפוש במנוע חיפוש אחר עפ"י בחירה. 

MyAllSearch


MyAllSearch. This is a nice search engine once you get into it. It's one that allows you to input a search, run it and then click on any other engines to see the results that they can provide you with. 


                     חיפוש בכמה וכמה מנועי חיפוש בדפדפן כרום



                                רב-מנוע לחיפוש ברשתות חברתיות

Social Searcher הוא רב-מנוע חיפוש המאפשר חיפוש מוצלב בפייסבוק, בטוויטר ובגוגל+.
המנוע יעיל גם כממשק לחיפוש ישיר (שאינו מוצלב) בכל אחד מהמקורות הללו ואף ב-Myspace ו-LinkedIn. והכי טוב - לא צריך הרשמה מוקדמת או חשבון כלשהו כדי לבצע חיפוש.


  • Topsy  הוא מנוע חיפוש שמדרג את התוצאות לפי מידת העיסוק בקישור מסוים. מידת העיסוק נמדדת לפי מספר ה-tweets הציבוריים שהזכירו את האתר. המנוע מתמקד במדיה החברתית החדשה, ובדרכים שבהן אנשים חולקים מידע היום. הוא מחפש במדיה שמנועי החיפוש הכלליים לא מתייחסים אליה, נכון להיום, ומדרג את התוצאות לפי אלגוריתם משלו. מנוע זה מחפש מידע ברשת מזווית שונה לחלוטין מזו של מנועי החיפוש הכלליים ולכן מאחזר תוצאות אחרות
     
                                                     רב-מנוע לרשתות חברתיות בזמן אמיתי




BuzzSumo                                                

על פיתוח של רב-מנוע חדש וחדשני לחיפוש ברשתות החברתיות התפרסם  במאי 2014 בסיקור של המידען הבריטי פיל בראדלי.  ניתן לבצע חיפוש יעיל בו-זמנית בטוויטר, פייסבוק, גוגל פלוס ולינקדין . ניתן למקד את החיפוש ע"י סינון תאריכים, לדוגמא , רק בחודש האחרון רק בחצי השנה האחרונה וכדומה
לדיווח  של פיל בראדלי  , BuzzSumo; social media search
 


דירוג מנועי החיפוש מסוג רב-מנוע עפ"יALEXA

     המלצות לסיכום
     למרות כל ההתפתחויות בתחום , ממליץ להתמקד ברב-המנוע , Dogpile הותיק והיציב, תומך בשימוש באופרטורים בוליאניים ומניח קיום) and וגם),  בעיקר יעיל לגבי חיפוש מקביל של תמונות וחומרים ויזואליים במנועי החיפוש .




—      מבחינת חיפוש מקביל ברשתות החברתיות כדאי להשתמש ב: Social Searcher

השבוע בהיסטוריה 2012: אנציקלופדיה בריטניקה מודיעה על הפסקת פרסום גרסאות מודפסות

    הערה : בסקירה גם השוואות בין אנציקלופדיה בריטניקה ולאנציקלופדיית וויקיפדיה בסקירה גם התייחסות לאנציקלופדיה בריטניקה מבחינת התאמה חי...