חפש בבלוג זה

יום שבת, 19 באוקטובר 2013

כלים לניהול ידע אישי : שיפורים בתוכנת Diigo



מבין הכלים המתוקשבים לניהול מידע המתפתחים באינטרנט ניכרת השנה התפתחות מרשימה של היישום DIIGO . שירות מידע מועיל זה שהחל בשנת 2005 הוא פתרון מועיל ויעיל לניהול מידע אישי , מה שקרוי היום בעולם הידע Personal Knowledge Management (PKM).  

 תודות לתכונות המועילות של  DIIGO הגיע בחודש אוגוסט 2013 היקף המשתמשים בעולם ביישום זה ל -7  מיליון איש. 

לאחרונה שודרגה התוכנה באופן מהותי, בעיקר בצד הויזואלי שלה ויכולות האיחזור. כמו כן, שודרג באופן מהותי תוסף האיסוף של התוכנה לדפדפן כרום )  complete redesign of Diigo Web Collector,).


 שירות ה-Social Bookmarking-מאפשר לשמור ולראות את ה-Bookmarks מסודרים בסדר כרונולוגי או לפי קטגוריות או בהתאם לתגיות. הרעיון הוא שהשמירה מתבצעת ב-Web, במקום ב-Browser, וכך אפשר לשתף את אותם דפי Web עם אחרים.

מקור וקרדיט

ראה גם :

כלים מתוקשבים פתוחים לאוצרות דגיטאלית



דוגמאות 

במיזם הנסיוני שלי מאגר מידע על מאגרי מידע ( מפת ידע שימושית) השתמשתי בתכונות המועילות של  DIIGO : שימוש ב Metadata, תקצירים , מילות מפתח או תגיות והצגה ברורה של מאגר הפריטים עפ"י שכיחות מילות המפתח . קישור . ההמלצות שקיבלתי מעמיתי למקצוע בחו"ל ובישראל היו להעדיף את DIIGO .




המידען שרון גרינברג ( מנהל הפיתוח של רשת אורט) ומרצה במחלקה למידענות באוניברסיטת בר אילן מלמד את הסטודנטים למידענות כיצד להשתמש בdiigo   על מנת לאצור ידע דיגיטאלי . הנה לדוגמא מאגר הסימניות שלו.
 
מאגר למידה מתוקשבת באמצעות DIIGO   ( ויש גם אפשרות להתעדכן מה חדש במאגר זה באמצעות RSS   ).

הטופס המקוון לקליטת המידע וקיטלוגו בDIIGO 
  



השבוע בהיסטוריה 2012: אנציקלופדיה בריטניקה מודיעה על הפסקת פרסום גרסאות מודפסות

    הערה : בסקירה גם השוואות בין אנציקלופדיה בריטניקה ולאנציקלופדיית וויקיפדיה בסקירה גם התייחסות לאנציקלופדיה בריטניקה מבחינת התאמה חי...