חפש בבלוג זה

יום חמישי, 27 בפברואר 2014

Yammer : רשת חברתית ארגונית יעילה



Yammer הינו שירות אינטרנטי המשמש כרשת חברתית בדומה לפייסבוק המוכרת, אלה שביאמר הדגש הינו רשת ארגונית פנימית ומאובטחת הכוללת שיתוף קבצים, תמונות, ניהול דפים, יכולת לבצע סיעור מוחות עם עובדים נוספים ועוד אפשרויות מתקדמות רבות..

Yammer - Wikipedia, the free encyclopedia


מיקרוסופט קונה את Yammer ב-1.2 מיליארד דולר במזומן

 פתיחות תביא חדשנות
רובן המכריע של ענקיות התוכנה מסכימות שהענן הוא העתיד, אבל עדיין לא הפנימו את הערך החשוב ביותר שלו – פתיחות (openess). הכח האמיתי של הענן הוא לא בהבאה מהירה של שרותים חדשים לשוק וזולים יותר – למרות שאלו סיבות מספיק טובות לאמץ אותם. אלא – הכח האמיתי של הענן הוא שבבסיס זוהי סביבה פתוחה וזה ישנה את עולם התוכנה של הארגונים. במקום מכלול שלם של פתרונות המסופקים ע"י ספק אחד שרותים בענן מאפשרים לארגון לפתור בעיות באופן אופטימלי, ומפתחים לא צריכים להשאר כבולים בעולם המחניק של מיקרוסופט.
יש מגוון פתרונות בענן וארגונים יכולים לבחור מתוך מבחר גדל והולך במקום להיות תלויים בספק בודד, והדור הבא של הפתרונות יתקשר זה עם זה עם APIs פתוחים. לדוגמה Yammer (רשת חברתית פנים-ארגונית  שנרכשה לא מזמן ע"י מיקרוסופט) הצהירו לאחרונה שהם יאפשרו לאפליקציות ארגוניות להזין ארועים ופעילויות לתוך הרשת החברתית הפנים-ארגונית אל האנשים המתאימים.
לא מדובר פה רק על אינטגרציה בין אפליקציות, אלא לבנות חוויה המותאמת בדיוק לצרכי הארגון מעל האפליקציות. ברגע שהמחסומים לחדירת אפליקציות חדשות לארגון יוסרו הארגונים יוכלו לבנות את השילוב המנצח עבורם. אנשי ה- IT בארגון ישקיעו את זמנם בבנית ערך עבור הארגון ולא בתחזוקה של מערכות.  אחת מחברות התעופה האמריקאיות מתכננת פתרון בו טייסים יקבלו מידע קריטי בזמון טיסה אל ה iPads שלהם. ההתאמות, הניידות, והרשת החברתית בטכנולוגיה מתרחשת כרגע בכל תחום כמעט – החל מכספים וכלה בבניה.
אנחנו בפיתחה של תקופה עם הכי הרבה חדשנות שהארגון היה בה אי פעם. מערכות סגורות ושליטה של ספק בודד הם כבר לא הדרך לשליטה בשוק ולא הדרך להצלחה עסקית של החברות והארגונים. במקום זאת המנצחים בשוק יהיו אלה שיספקו חווית משתמש נעימה וקלה, יהיו חדשנים כל הזמן ויתקשרו עם אפליקציות אחרות כדי לספק ערך יוצא דופן לארגון. 
מקור וקרדיט : דוד אלוש,

 Yammer נבנתה על בסיס ה-DNA של פייסבוק
Yammer  היא רשת חברתית פרטית ומאובטחת עבור ארגונים, המהווה חלק מחטיבת Office  של מיקרוסופט. הרשת החברתית שהושקה בשנת 2008, זמינה בתצורה של שירות ענן בלבד, כך שאין צורך להתקין אותה על שרתי הארגון. ב-Yammer עושים שימוש יותר מ-200,000 ארגונים מסביב לעולם, ביניהם 80% מחברות ה- Fortune 500.
 Yammer נבנתה על בסיס ה-DNA של פייסבוק: הנשיא המייסד של פייסבוק, שון פרקר, מכהן במועצת המנהלים של Yammer, ובנוסף שתי החברות חולקות את אותו המשקיע הראשון. זה אומר שחוויית המשתמש בשתי הרשתות החברתיות דומה מאוד, ואם אתם פעילים בפייסבוק (וגם אם לא) תרגישו שהעבודה עם Yammer מוכרת, אינטואיטיבית ופשוטה.
בבסיס הרשת החברתית עומדות הקבוצות. כל קבוצה (Group) מהווה מרחב עבודה שיתופי, בו ניתן לפרסם הודעות, פתקים, סקרים, אירועים, קישורים, מסמכים, תמונות, סרטונים ועוד. העובדים יכולים לבחור באופן חופשי לאילו קבוצות להצטרף, ולחלופין גם מנהל הקבוצה יכול לצרף אותם.
יכולת משמעותית נוספת היא התגיות הנושאיות (Topics). ניתן לתייג כל פריט שמתפרסם באחת הקבוצות גם בתגית נושאית, יכולת המוכרת מעולם הטוויטר. לכל תגית נוצר אוטומטית עמוד, המאגד לתוכו את כל התכנים שתויגו בה. העובדים יכולים להירשם ולעקוב אחרי עמוד זה (Follow), כך שיקבלו עדכונים על שינויים בו ב-Feed הראשי. לדוגמה, בתגית "רעיונות לאירוע חברה 2013" ניתן לתייג סקר בנושא וזימון לאירוע מתוך קבוצת ה-HR, אך גם פירוט עלויות של האירועים השונים מתוך קבוצת הניהול הפיננסי. במקרה שקבוצת הניהול הפיננסי מוגדרת כ"סגורה", כלומר שרק עובדי מחלקת הכספים רואים את התכנים שלה, עובדים מחוץ למחלקה שיכנסו לדף התגית, לא יראו פרסום זה 
ב-Yammer ניתן גם לשתף קבצים. בכל פעם שתעלו קובץ לאחת הקבוצות, הוא יישמר במאגר הקבצים. ניתן גם לשתף כל קובץ עם משתמשים ספציפיים, אשר יקבלו הודעה בכל פעם שהוא מתעדכן. במאגר ניתן לצפות בקבצים לפי סוג (מסמכים, תמונות, וידאו וכד') ולפי בסיסי פילוח שונים (קבצים שצפיתי בהם לאחרונה, קבצים שאני עוקב אחריהם, קבצים שהעליתי, קבצים שעדכנתי, קבצים שהועלו לקבוצה מסוימת וכדומה).
בנוסף, בדומה ל-Office Web Apps, אין צורך להוריד את הקובץ למחשב כדי לצפות בו. Yammer מציג את הקובץ דרך ממשק ה-Web, ומשתמשים יכולים בו זמנית להוסיף הערות, להדגיש חלקים, להגיב לפרסום וכדומה.
מקור וקרדיט : אלעד גרייבר, מיקרוסופט ישראל , נעים להכיר: Yammer  הרשת החברתית הארגונית שבקרוב תתמכרו אליה ...

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

השוואה מידענית בין יישומי AI: ג'ימיני של גוגל מול ChatGPT מול Copilot AI

  ההשוואה שערכתי בין היישומים הבאים ChatGPT Vs Gemini Vs Copilot AI נעשתה באופן מעשי לצורך יצירת תוכן באתרי האינטרנט שאני כותב ועורך בהם סק...