חפש בבלוג זה

יום רביעי, 31 בדצמבר 2014

מיזם "אותורבות" באינטרנט




אחד המיזמים המקוונים החדשניים הראויים לציון ולהערכה בישראל הוא מיזם "אותורבות" באינטרנט . מדובר על טכנולוגיה דיגיטלית ששייכת מבחינת ההגדרה לתחום של  Aggregators tools, כלומר , צוברי מידע מקוונים שאוספים מידע בעל ערך וממיינים את הפריטים בצורה לוגית . העיצוב של "אותותרבות" מבוסס על שיטת "האריחים" שהיא המגמה העיצובית החדשנית ביותר באינטרנט ( בדומה  לpinterest- ) . ניתן להוסיף ערוץ מידע לצובר ע"י הצעה למעקב אחר מקור מידע באינטרנט בהתבסס על הזנת RSS.

"אותורבות הוא אתר / יישום שמאגד ומסדר נכון להיום מעל 300 "אותות", מקורות מידע על תרבות בישראל. האתר / יישום נגיש מכל מכשיר אפשרי ממחשב רגיל עד טלפונים חכמים. אין צורך בהרשמה או הורדת תוכנה. אותותרבות גם לא שומר שום מידע על המשתמשים".






יום ראשון, 14 בדצמבר 2014

הוצאה לאור דיגיטלית – כלים מתוקשבים ושירותי הפקה מקוונים



לאור חשיבות הנושא של הוצאה לאור דיגיטאלית והכנת ספרים אלקטרונית כשני נושאים נפרדים הקדשנו לכך לאחרונה בפורטל הבינלאומי שלנו  כיסוי נרחב למדי. הנה מבחר המאמרים והסקירות שפרסמנו בפורטל הבינלאומי :















תוצרת הארץ

דיגיטלר DigiTaler היא מערכת דיגיטלית לדפדוף ולקריאה. זוהי הפלטפורמה המשוכללת ביותר כיום להמרת קבצים של ספרים, קטלוגים ועיתונים לתצורה של ספר דיגיטלי (Ebook). מדובר בנגן פלאש משוכלל, המדמה דפדוף - ומוגש לקורא בצורה וירטואלית, המדמה ככל שניתן תחושת קריאה בדף נייר, כולל אלסטיות של הדף, צללים, פתיחה בכפולת עמודים ובעמוד בודד, רחש (סאונד) של דפדוף ועוד.





יום שבת, 13 בדצמבר 2014

ניהול קישורים וארגון הסימניות שלכם – כלים מתוקשבים


כל מי שגולש באינטרנט מוצא מדי פעם קישורים מעניינים ומעוניין לשמור אותם בצורה מאורגנת לשימוש עתידי שלו . ניתן כמובן לשמור קישורים בדף הסימניות של הדפדפן , אבל , יש לכך מגבלה . הקישורים נשארים תמיד בגבולות הדפדפן שלכם ( כרום , או אקספלורר או פיירפוקס) . אם אתם עובדים עם כמה מחשבים או מעונייניים לפתוח , לדוגמא, מאגר קישורים לתלמידי הכיתה או לסטודנטים בקורס כלשהו אז עדיף לארגן את הקישורים הנבחרים שלכם במאגר מידע שאינו תלוי בססמת כניסה אישית שלכם למחשב או אינו מוגבל לדפדפן מסויים . מסיבה זו , אתם כמורים, מרצים , אנשי חינוך או מידענים צריכים להשתמש בכלים מתוקשבים מתקדמים לארגון הקישורים . בסקירה זו תמצאו כמה המלצות של אנשי חינוך או מידענים על כלים יעילים לארגון הקישורים שלהם .

לסקירה המלאה 

ניהול קישורים וארגון הסימניות שלכם – כלים מתוקשבים


השבוע בהיסטוריה 2012: אנציקלופדיה בריטניקה מודיעה על הפסקת פרסום גרסאות מודפסות

    הערה : בסקירה גם השוואות בין אנציקלופדיה בריטניקה ולאנציקלופדיית וויקיפדיה בסקירה גם התייחסות לאנציקלופדיה בריטניקה מבחינת התאמה חי...