חפש בבלוג זה

יום חמישי, 27 באפריל 2017

מנוע חיפוש מותאם של גוגל באתר בהשוואה למנוע חיפוש של האתר עצמו - תיאור מקרה





מי שעוסק בניהול תכנים באתרי אינטרנט באינטרנט מגלה לאחר זמן כי מנועי החיפוש הקיימים של האתר אינם נותנים מענה לחיפושים יעילים.

לא מדובר רק בחסרונות מבחינת צוות התוכן באתר אלא גם של המשתמשים החיצוניים באתר. מנועי החיפוש הקיימים באתר יודעים לבצע חיפוש טקסטואלי אך אינם מסוגלים לבצע חיפוש הקשרי או חיפוש מורפולוגי

אחד הפתרונות המומלצים הוא להתקין מנוע חיפוש מותאם של גוגל באתר התוכן שאתם מנהלים.

מנוע חיפוש מותאם של גוגל (Google Custom Search) הוא מנוע חיפוש מיוחד שאתם יכולים להתאים בעצמכם באמצעות כמה הגדרות פשוטות. המנוע מאפשר לחפש במספר קבוע וידוע מראש של מקורות וכמו כן לעצב את הצבעים של עמודי התוצאות כרצונכם .

השבוע ביצענו (בעזרת דימטרי קגן , המומחה הטכנולוגי שעובד איתנו ) התקנה של מנוע חיפוש מותאם אישית של גוגל במאגר המידע שלנו "ילדים בשואה" .

המאגר הגיע להיקף של אלפי רשומות ולכן נדרש חיפוש מדוייק יותר עם רלבנטיות גבוהה יותר , ואכן החיפוש באמצעות מנוע החיפוש מתואם של גוגל מניב תוצאות הרבה יותר רלבנטיות ומאפשר גם חיפוש מורפולוגי ( הטיית מילים , חילופי אותיות וכדומה , למשל ,כאשר שואלים גטו לודג' מקבלים גם תוצאות של מחרוזות מילים של גטו לודז' ).

יש רק חסרון אחד , בראש התוצאות של החיפוש מופיעות גם פרסומות יזומות ומעצבנות של גוגל . אבל , אחר זמן מה לומדים באופן אוטומאטי להתעלם מהם ולהתמקד רק בתוצאות החיפוש.




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

בעיית הירידה בחשיפה בקבוצות פייסבוק וLinkedin, אפריל 2024

  הקבוצות  בפייסבוק , במיוחד , הרגישו ירידה משמעותית בחשיפה בשנה האחרונה חשיפה אורגנית היא כמות הגולשים שנחשפו לפוסט שלך מבלי שהשקעת בכך...