חפש בבלוג זה

יום שבת, 19 באוקטובר 2013

כלים לניהול ידע אישי : שיפורים בתוכנת Diigo



מבין הכלים המתוקשבים לניהול מידע המתפתחים באינטרנט ניכרת השנה התפתחות מרשימה של היישום DIIGO . שירות מידע מועיל זה שהחל בשנת 2005 הוא פתרון מועיל ויעיל לניהול מידע אישי , מה שקרוי היום בעולם הידע Personal Knowledge Management (PKM).  

 תודות לתכונות המועילות של  DIIGO הגיע בחודש אוגוסט 2013 היקף המשתמשים בעולם ביישום זה ל -7  מיליון איש. 

לאחרונה שודרגה התוכנה באופן מהותי, בעיקר בצד הויזואלי שלה ויכולות האיחזור. כמו כן, שודרג באופן מהותי תוסף האיסוף של התוכנה לדפדפן כרום )  complete redesign of Diigo Web Collector,).


 שירות ה-Social Bookmarking-מאפשר לשמור ולראות את ה-Bookmarks מסודרים בסדר כרונולוגי או לפי קטגוריות או בהתאם לתגיות. הרעיון הוא שהשמירה מתבצעת ב-Web, במקום ב-Browser, וכך אפשר לשתף את אותם דפי Web עם אחרים.

מקור וקרדיט

ראה גם :

כלים מתוקשבים פתוחים לאוצרות דגיטאלית



דוגמאות 

במיזם הנסיוני שלי מאגר מידע על מאגרי מידע ( מפת ידע שימושית) השתמשתי בתכונות המועילות של  DIIGO : שימוש ב Metadata, תקצירים , מילות מפתח או תגיות והצגה ברורה של מאגר הפריטים עפ"י שכיחות מילות המפתח . קישור . ההמלצות שקיבלתי מעמיתי למקצוע בחו"ל ובישראל היו להעדיף את DIIGO .




המידען שרון גרינברג ( מנהל הפיתוח של רשת אורט) ומרצה במחלקה למידענות באוניברסיטת בר אילן מלמד את הסטודנטים למידענות כיצד להשתמש בdiigo   על מנת לאצור ידע דיגיטאלי . הנה לדוגמא מאגר הסימניות שלו.
 
מאגר למידה מתוקשבת באמצעות DIIGO   ( ויש גם אפשרות להתעדכן מה חדש במאגר זה באמצעות RSS   ).

הטופס המקוון לקליטת המידע וקיטלוגו בDIIGO 
  



השוואה מידענית בין יישומי AI: ג'ימיני של גוגל מול ChatGPT מול Copilot AI

  ההשוואה שערכתי בין היישומים הבאים ChatGPT Vs Gemini Vs Copilot AI נעשתה באופן מעשי לצורך יצירת תוכן באתרי האינטרנט שאני כותב ועורך בהם סק...